תפילה לשלום החיילים (מי שברך לחיילי צה"ל) הרב גורן + הרב גפנר

תפילה לשלום החיילים עם תפילה אישית לחייל מסויים שאתם מכירים, שאחרים משפחה וכיוצא יתפללו עליו (מי שברך לחיילי צה"ל).

תפילה לשלום החיילים

מאת רבי מנחם מנדל גפנר:

בשנת תשל"ד, עם פרוץ מלחמת יום הכיפורים התפילה פורסמה שוב. בתחתית הדף שעליו הודפסה התפילה מובא: ”הנוסח הנ"ל אושר ע"י הגאונים מטשבין זצ"ל והרה"ג רבי איסר זלמן מלצר זצ"ל”.

צילום התפילה משנת תשל"ד מובא באתר מרן האדמו"ר מויז'ניץ ב'מי שברך' מיוחד לחיילי צה"ל, לשבויים ולנפגעי המלחמה, באתר JDN‏.

מִי שֶׁבֵּרַךְ אֲבוֹתֵינוּ אַבְרָהָם יִצְחָק וְיַעֲקֹב מֹשֶׁה אַהֲרֹן דָּוִד וּשְׁלֹמֹה שָׂרָה רִבְקָה רָחֵל וְלֵאָה,

הוּא יְבָרֵךְ וְיִשְׁמֹר וְיַעֲזֹר וְיָגֵן וְיוֹשִׁיעַ לְכָל אַחֵינוּ בְּנֵי יִשְרָאֵל, הָעוֹמְדִים בְּמַעֲרָכָה מוּל שׂוֹנְאֵי יִשְרָאֵל,

הַקָדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא יִשְׁמְרֵם וְיַצִילֵם מִכָּל רָע, וְיַדְבֵּר עַמִּים תַּחְתָּם, וְרָדְפוּ מֵהֶם חֲמִשָׁה מֵאָה וּמֵאָה מֵהֶם רְבָבָה יִרְדְֹּפוּ,

וּבְכֹל אֲשֶׁר יִפְנוּ יַצְלִיחוּ, וְנָפְלוּ אוֹיְבֵינוּ לִפְנֵיהֶם לֶחָרֶב, וְיָשׁוּבוּ אַחֵינוּ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לְשָׁלוֹם אִישׁ לְבֵיתוֹ.

וּמִי מֵהֶם שֶׁצָּרִיךְ רְפוּאָה הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא יְמַלֵּא רַחֲמִים עֲלֵיהֶם לְהַחֲלִימָם, לְרַפְּאוֹתָם, לְהַחֲזִיקָם לְהַחֲיוֹתָם, וְיִשְׁלַח לָהֶם רְפוּאָה שְׁלֵמָה בִּמְהֵרָה מִן הַשָּׁמַיִם לְכָל אֵיבְרֵיהֶם וְגִידֵיהֶם בְּתוֹךְ שְׁאָר כָּל חוֹלֵי יִשְׂרָאֵל,

רְפוּאַת הַנֶפֶשׁ וּרְפוּאַת הַגּוּף, הַשְׁתָּא בַּעֲגָלָא וּבִזְמַן קָרִיב.

וּמִי מֵהֶם שֶׁנָּפַל בַּשְׁבִי, הַקָדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא יְמַלֵא רַחֲמִים עֲלֵיהֶם וְיִתְּנֵם לְרַחֲמִים לִפְנֵי שׁוֹבֵיהֶם, וְיוֹצִיאֵם מִמַּסְגֵּר אָסִיר, וְיִקְרָא לַשְׁבוּיִים דְּרוֹר וְלָאֲסוּרִים יִפְקַח קוֹחַ, וִישִׁיבֵם לְבָתֵּיהֶם לְשָלוֹם בִּמְהֵרָה, אָמֵן כֵּן יְהִי רָצוֹן:

תפילה לשלום החיילים

[מאת הרב גורן – לחייל צה"ל ואנשי הבטחון]

ידוע שישנה תפילה לשלום חיילי צה"ל ובעצם היא תפילת מי שברך שנאמרת בשבת ובחגים לשלום חיילי צה"ל ולכוחות הביטחון בישראל ובעת צרה ומלחמה.

תפילה זו תוקנה על ידי הרב שלמה גורן בימי ראשית המדינה. בקהילות מסוימות התפילה נאמרת אחרי הקריאה בספר התורה בסמוך למי שברך לחולים, ובקהילות אחרות נאמרת התפילה עם פתיחת ההיכל.

התפילה נהוגה בבתי כנסת בעלי צביון מסורתי ודתי לאומי. תפילה זו, לצד התפילה לשלום המדינה, מהווה שוני בין התפילות בבית כנסת דתי-לאומי וחרד"ל. אבל אפשר ורצוי מידי פעם – לומר אותה בבית על החייל האישי והאהוב שלכם !!!

מִי שֶׁבֵּרַךְ אֲבוֹתֵינוּ אַבְרָהָם יִצְחָק וְיַעֲקֹב, הוּא יְבָרֵךְ אֶת חַיָּלֵי צְבָא הַהֲגַנָּה לְיִשְׂרָאֵל וְאַנְשֵׁי כֹּחוֹת הַבִּטָּחוֹן, הָעוֹמְדִים עַל מִשְׁמַר אַרְצֵנוּ וְעָרֵי אֱ-לֹהֵינוּ, מִגְּבוּל הַלְּבָנוֹן וְעַד מִדְבַּר מִצְרַיִם, וּמִן הַיָּם הַגָּדוֹל עַד לְבוֹא הָעֲרָבָה, בַּיַּבָּשָׁה בָּאֲוִיר וּבַיָּם.

יִתֵּן יְיָ אֶת אוֹיְבֵינוּ הַקָּמִים עָלֵינוּ נִגָּפִים לִפְנֵיהֶם! הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא יִשְׁמֹר וְיַצִּיל אֶת חַיָלֵינוּ מִכׇּל צָרָה וְצוּקָה, וּמִכׇּל נֶגַע וּמַחֲלָה, וְיִשְׁלַח בְּרָכָה וְהַצְלָחָה בְּכָל מַעֲשֵׂה יְדֵיהֶם. יַדְבֵּר שׂוֹנְאֵינוּ תַּחְתֵּיהֶם, וִיעַטְּרֵם בְּכֶתֶר יְשׁוּעָה וּבְעֲטֶרֶת נִצָּחוֹן. וִיקֻיַּם בָּהֶם הַכָּתוּב: "כִּי יְיָ אֱ-לֹהֵיכֶם הַהֹלֵךְ עִמָּכֶם, לְהִלָּחֵם לָכֶם עִם אֹיְבֵיכֶם לְהוֹשִׁיעַ אֶתְכֶם". וְנֹאמַר: "אָמֵן".

התפילה הזאת היא יפה מאוד ומלאת כוונות טובות. ניתן כל אחד לשפר אותה יותר, באופן אישי לחייל שלכם.., הרי לפניכם כמה רעיונות :

להוסיף פרטים אישיים: אם יש לכם חייל מיוחד להתפלל עבורו תוסיפו את שמו ושם אמו… או אם יש לך פרטים ספציפיים על המצב שלו, תוכל להוסיף אותם לתפילה כדי שהיא תהיה יותר אישית וממוקדת.

להוסיף פסוקים מהתנ"ך: ישנם פסוקים רבים בתנ"ך שעוסקים בהגנה, בנחמה ובברכה. ניתן להוסיף פסוקים כאלה לתפילה כדי לחזק את המסר שלה, ובמיוחד לומר תפילות ובקשות מהלב במילים שלכם…

לבקש יישוב הדעת ורחמי השם לשמירה אישית: תוכלו לבקש בתפילה שהשם יתברך יתן השגחה פרטית על החייל/ ת שמירה אישית מאת הא-ל בעבור איזו קבלה טוב שאתם מוכנים לקבל על עצמכם (כגון פרק תהילים כל יום, צדקה לסעודת עניים) חכמה להיות עירני לכל המתרחש סביבו וסביב הצוות שלהם, והדרכה ויישוב הדעת – כדי להתמודד עם כל אתגר וסכנה.

לבקש עבור כל החיילים: כשאתם מתפללים ומבקשים טוב להרחיב את התפילה ולכלול ברכה לכל חיילי צה"ל – כי תפילה עבור רבים מעם ישראל חשובה יותר ונשמעת ומתקבלת.

כמה פרקי תהילים לחיילים

תהילים פרק כד

{א} לְדָוִד מִזְמוֹר לַיהוָה הָאָרֶץ וּמְלוֹאָהּ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:
{ב} כִּי הוּא עַל יַמִּים יְסָדָהּ וְעַל נְהָרוֹת יְכוֹנְנֶהָ:
{ג} מִי יַעֲלֶה בְהַר יְהוָה וּמִי יָקוּם בִּמְקוֹם קָדְשׁוֹ:
{ד} נְקִי כַפַּיִם וּבַר לֵבָב אֲשֶׁר לֹא נָשָׂא לַשָּׁוְא נַפְשִׁי וְלֹא נִשְׁבַּע לְמִרְמָה:
{ה} יִשָּׂא בְרָכָה מֵאֵת יְהוָה וּצְדָקָה מֵאֱלֹהֵי יִשְׁעוֹ:
{ו} זֶה דּוֹר דֹּרְשָׁיו מְבַקְשֵׁי פָנֶיךָ יַעֲקֹב סֶלָה:
{ז} שְׂאוּ שְׁעָרִים רָאשֵׁיכֶם וְהִנָּשְׂאוּ פִּתְחֵי עוֹלָם וְיָבוֹא מֶלֶךְ הַכָּבוֹד:
{ח} מִי זֶה מֶלֶךְ הַכָּבוֹד יְהוָה עִזּוּז וְגִבּוֹר יְהוָה גִּבּוֹר מִלְחָמָה:
{ט} שְׂאוּ שְׁעָרִים רָאשֵׁיכֶם וּשְׂאוּ פִּתְחֵי עוֹלָם וְיָבֹא מֶלֶךְ הַכָּבוֹד:
{י} מִי הוּא זֶה מֶלֶךְ הַכָּבוֹד יְהוָה צְבָאוֹת הוּא מֶלֶךְ הַכָּבוֹד סֶלָה:

תהילים פרק כז

{א} לְדָוִד יְהוָה אוֹרִי וְיִשְׁעִי מִמִּי אִירָא יְהוָה מָעוֹז חַיַּי מִמִּי אֶפְחָד:
{ב} בִּקְרֹב עָלַי מְרֵעִים לֶאֱכֹל אֶת בְּשָׂרִי צָרַי וְאֹיְבַי לִי הֵמָּה כָשְׁלוּ וְנָפָלוּ:
{ג} אִם תַּחֲנֶה עָלַי מַחֲנֶה לֹא יִירָא לִבִּי אִם תָּקוּם עָלַי מִלְחָמָה בְּזֹאת אֲנִי בוֹטֵחַ:
{ד} אַחַת שָׁאַלְתִּי מֵאֵת יְהוָה אוֹתָהּ אֲבַקֵּשׁ שִׁבְתִּי בְּבֵית יְהוָה כָּל יְמֵי חַיַּי לַחֲזוֹת בְּנֹעַם יְהוָה וּלְבַקֵּר בְּהֵיכָלוֹ:
{ה} כִּי יִצְפְּנֵנִי בְּסֻכֹּה בְּיוֹם רָעָה יַסְתִּרֵנִי בְּסֵתֶר אָהֳלוֹ בְּצוּר יְרוֹמְמֵנִי:
{ו} וְעַתָּה יָרוּם רֹאשִׁי עַל אֹיְבַי סְבִיבוֹתַי וְאֶזְבְּחָה בְאָהֳלוֹ זִבְחֵי תְרוּעָה אָשִׁירָה וַאֲזַמְּרָה לַיהוָה:

{ז} שְׁמַע יְהוָה קוֹלִי אֶקְרָא וְחָנֵּנִי וַעֲנֵנִי:
{ח} לְךָ אָמַר לִבִּי בַּקְּשׁוּ פָנָי אֶת פָּנֶיךָ יְהוָה אֲבַקֵּשׁ:
{ט} אַל תַּסְתֵּר פָּנֶיךָ מִמֶּנִּי אַל תַּט בְּאַף עַבְדֶּךָ עֶזְרָתִי הָיִיתָ אַל תִּטְּשֵׁנִי וְאַל תַּעַזְבֵנִי אֱלֹהֵי יִשְׁעִי:
{י} כִּי אָבִי וְאִמִּי עֲזָבוּנִי וַיהוָה יַאַסְפֵנִי:
{יא} הוֹרֵנִי יְהוָה דַּרְכֶּךָ וּנְחֵנִי בְּאֹרַח מִישׁוֹר לְמַעַן שׁוֹרְרָי:
{יב} אַל תִּתְּנֵנִי בְּנֶפֶשׁ צָרָי כִּי קָמוּ בִי עֵדֵי שֶׁקֶר וִיפֵחַ חָמָס:
{יג} לוּלֵא הֶאֱמַנְתִּי לִרְאוֹת בְּטוּב יְהוָה בְּאֶרֶץ חַיִּים:
{יד} קַוֵּה אֶל יְהוָה חֲזַק וְיַאֲמֵץ לִבֶּךָ וְקַוֵּה אֶל יְהוָה:

תפילה לשלום החיילים או חייל באופן אישי

השם גיבור מלחמה, המשגיח בחמלה על עמו ישראל בעת צרה – אנו פונים אליך בלב שלם עבור [שם החייל]. כפי ש[הוא/היא] משרת/ת את עם ישראל [במלחמה _____ בקו החזית], אנו מבקשים ממך לשמור עליו/ה מכל רע, מכל מערב או התקלות או נסיון לפגוע בחיילי ישראל.

אנא ברחמיך ואהבת על עמך בני ישראל – הגן עליו/ה עם כל צוות הלוחמים – כפי שהגנת על עם ישראל במדבר. שלח את מלאכיך שיצלו ויכסו ויגינו עליהם ועליו בהשגחה פרטית וברחמים. והצילו אותו מכל סכנה. הענק לו חוכמה והדרכה בכל החלטה, ומלא את לבו לאהבת חברים ועבודת צוות מושלמת ומקצועית, כדי שלא תבוא תקלה ויהיו עיירנים להגן ולהתקיף לבטחון ולשלום הנכון. באהבה ושלום.

אני מתפלל אליך השם.. לשלום כל חיילי צה"ל. שיבאו בשלום לביתם. חזק אותם בתקווה ובגבורה לעשו תפקידם ולהגן על עמך ישראל, ובאמונה בך ובתורתך שיהיה להם לזכות.., ותראה להם השגחתך, שאתה תמיד איתם משגיח עליהם ברחמים.

"מכתם לדוד שמרני אל כי חסיתי בך". יהי רצון מלפניך ש[שם החייל] ימצא מחסה והגנה תחת כנפיך, [ובעבור שאנחנו שמות המתפללים מקבלים עלינו – יאמרו את הקבלה שמקבלים עליהם… אם זה פרק תהילים כל יום או מצווה אחרת….] תעמוד קבלת המצוות לו לזכויות ושמירה ומגן. אמן ואמן.

דברים נוספים שכדאי לשקול:

להתפלל בקבוצה: אם זה משפחה, אם אתה חלק מקבוצה של חבר'ה או קהילה, תוכלו להתפלל עבור החייל יחד תפילת רבים.

לחלק ספר תהילים (כנסו ספר תהילים מחולק) או פרקי תהילים בין כולם..

הדבר החשוב ביותר הוא להתפלל בכנות ובאהבה. ככל שתתכוון יותר, כך התפילה תהיה חזקה יותר.

תפילה אישית לחייל

Exit mobile version